O frumoasă şi folositoare experiență

Pe data de 15 mai 2017, am participat la un pelerinaj organizat de Părintele Paroh Vasile Cristian Niță, de la Parohia Balta Albă, în colaborare cu Colegiului Tehnic „Anghel Saligny”

Primul popas a fost la Sfânta Mănăstire Ghighiu, aflată lângă Ploieşti, cu hramul „Izvorul Tămăduirii”. Acolo, am spus rugăciuni şi la sfințita icoană pe lemn din santal, făcătoare de minuni, Maica Domnului „Siriaca”. A fost adusă aici din Siria de episcopul Vasilios Samaha, la rugămintea din vis, a Maicii Domnului.

 Am adresat rugăciuni la sfintele moaşte: Sfinții Cuvioşi Părinți din Mănăstirea Sfântul Teodosie, Sfântul Dimitrie Basarabov, Sfântul Mucenic Panaghiotis (Ierusalim), Sfântul Porfirie, Sfinții 40 de Mucenici, Sfântul Trifon, Sfântul Clement, Sfântul Haralambie, Sfinții Cuvioşi Părinți ucişi în Sinai şi Rait. Apoi, am ascultat informațiile oferite cu amabilitate de maica-ghid,.

După aceea, am mers la izvorul vindecător din curtea mănăstirii.
Următoarea vizită a fost la Sfânta Mănăstire Zamfira care se află  pe Valea Teleajenului şi care are hramurile Înălțarea Domnului şi Sfântul Nifon. Când am ajuns acolo, am spus rugăciuni la sfintele icoane şi la sfântul veşmânt al Sfântului Dimitrie cel Nou.
În continuare, am fost la Valea Screzii,unde am primit  informații legate de întreținerea persoanelor (copii, mame cu copii) aflate în diferite cazuri sociale, am interacționat cu unele dintre acestea, le-am oferit alimente, haine şi jucării.

La final, am mers până la Sfânta Mănăstire Crasna, din satul Schiulești, județul Prahova. Acolo, am sărutat sfintele moaşte şi sfintele icoane şi am ascultat informațiile oferite de părintele Celestin.

Acest pelerinaj a fost o frumoasă şi folositoare experiență!

Ecaterina Petrea

                                                                              

Un pelerinaj minunat  

     În data de 15.05.2017 am participat la un pelerinaj organizat de Parohia Balta-Albă cu hramurile “Adormirea Maicii Domnului “ și “Sfântul Sfințit Mucenic Corneliu Sutașul” pe Valea Teleajanului unde ne-am închinat în următoarele locașuri sfinte: Ghighiu, Zamfira și  Crasna.

    Primul popas duhovnicesc a fost la sfânta mănăstire Ghighiu unde am putut admira pictura lui Tatarescu și am avut deosebita plăcere de a ne ruga la icoana facatoare de minuni a Maicii Domnului “Siriaca”. Tot aici ne-am putut bucura de puterile tămăduitoare ale izvorului aflat în incinta mănăstirii.

     Al doilea popas duhovnicesc a fost la Zamfira, a cărei pictura  a reprezentat prima lucrare a marelui nostru pictor Nicolae Grigorescu  realizată la vârsta de 18 ani.

     După aceste două popasuri duhovnicesti am avut ocazia de a ne bucura pentru câteva momente alături de copiii Asociației PRO VITA de la Valea Screzii, respectiv Valea Plopului .

 Credincioșii din cadrul parohiei și nu numai, au contribuit la strângerea de haine, alimente și jucării ,iar acestea au fost oferite  cu multă dragoste spre folosul celor mici.

Aici am servit masa iar mai apoi am fost conduși în biserica centrului unde unul dintre membrii asociatiei ne-a facut un mic istoric al acesteia și ne-a raspuns deasemenea cu o deosebita sinceritate intrebarilor.

Am aflat că asociatia PRO VITA a fost inființată in anul 1994 de către părintele Nicolae Tanase cu scopul de a salva viețile nevinovate supuse unei mari nedreptăți “moartea” dar și spre ajutorul mamelor cu lipsuri financiare sau mame lipsite de sprijinul parental din cauza unei relații necuviinciose înainte de căsătorie.

    Ne-am continuat drumul către mănăstirea Crasna care pot spune că a fost punctul culminant al călatoriei noastre, deoarece pentru a ajunge la sfântul lăcaș a trebuit să urcăm prin pădure și  să ascultăm susurul minunat al izvoarelor și foșnetul inconfundabil al pădurii care pur și simplu te transpunea intr-o stare de reverie și liniște sufletească.

Odată ajunși la sfântul lăcaș am fost întâmpinați cu toată dragostea de către părintele Celestin care a prezentat  istoricul așezământului, ne-a citit rugăciuni de binecuvântare și ne-a dăruit iconițe.

      Acest pelerinaj a însemnat pentru mine o încărcătură spirituală și culturală profundă și sper ca în continuare să fiu atrasă de astfel de locuri și să mă duc cu toata dragostea pentru a le vizita așa cum am făcut și până acum.

  Vă mulțumesc părinte paroh pentru acest pelerinaj minunat!

                                                                              Beatrice  Laura

 

Lasă un răspuns

